Γ΄ΤΑΞΗ


ΤΜΗΜΑ Γ1
Μπούγια Ελένη

ΤΜΗΜΑ Γ2
Χατζηδούκα Ζηνοβία

ΑΓΓΛΙΚΑ 
Καράμπαλη Γεωργία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24

ΤΑΞΗ:  Γ’

Τμήμα Γ1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΤΜΗΜΑ Γ1

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΕΥ ΖΗΝ)

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγιση

[10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 -30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024]

 

Τίτλος

<<Το σώμα μου>>. Ένα θαύμα που αγαπώ , φροντίζω και προστατεύω.

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μπούγια Ελένη ,  Σιδέρη Μαρία .

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ: Ενδυνάμωση των παιδιών μέσα από δεξιότητες και γνώση ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τις ζωές τους στο παρόν και στο μέλλον. Διαμόρφωση υγιών σχέσεων ανάμεσα στα φύλα. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ενίσχυση εμπιστοσύνης και ασφάλειας μέσα στην ομάδα.

 

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ: Σωστή εκμάθηση ονομασίας όλων των μερών του σώματός τους. Ενημέρωση και ενδυνάμωση ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους. Να εντοπίζουν στερεοτυπικές φράσεις ή συμπεριφορές και να τις αλλάζουν κατάλληλα. Να απευθύνονται σε ενήλικες που εμπιστεύονται ή κατάλληλους θεσμικούς φορείς ώστε να πάρουν βοήθεια. Να γνωρίζουν τα Δικαιώματά τους.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Ονοματίζω το σώμα μου /καρτέλες με ονομασίες.

<< Ο κανόνας του εσώρουχου >>

Πώς να λέω <<όχι>>

Τα Δικαιώματα του νησιού <<παιχνίδι>>

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών, και μεταξύ των μαθητών με τον/την εκπαιδευτικό. Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τον ομαδικό τρόπο δουλειάς και να ενισχυθεί  η αίσθηση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας μέσα στην ομάδα.

Να αισθάνονται άνετα με το σώμα τους.  Να κατανοήσουν τους κοινωνικούς κανόνες αναφορικά με τα γεννητικά όργανα.

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

«ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ »

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

   [1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024]

 

   Τίτλος

Για το  Δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ…

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μπούγια Ελένη , Σιδέρη Μαρία

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ: Δημιουργική παραγωγική ολιστική σκέψη. Οι μαθητές/ τριες να διασαφηνίσουν την έννοια του δάσους και του δασικού οικοσυστήματος. Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης καταγραφής ταξινόμησης δεδομένων.

 

 

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το δάσος ,τη βιοποικιλότητα.να αναγνωρίσουν τα ζώα που κατοικούν στο δάσος , να εκτιμήσουν τα δασικά οικοσυστήματα και τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο και τον πλανήτη.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Βόλτα στο δάσος (βίντεο ). Προβολή δασικού χάρτη της Ελλάδας .Χάρτες και εικόνες με τους Εθνικούς Δρυμούς. Ανάγνωση και προβολή του παραμυθιού <<Ποιος άλλος μένει εδώ >>. Αφίσα με εκπαιδευτικό υλικό του

WWF Ελλάδας <<Η φωτιά σε αφορά >>

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Δημιουργία οικολογικής συνείδησης και σεβασμού σε κάθε μορφής ζωής .

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ /ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφοτετικότητα

 

(10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024- 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024)

 

Τίτλος

Όλοι μαζί στη σχολική ζωή

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μπούγια Ελένη , Σιδέρη Μαρία

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ: Οι μαθητές /τριες να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους. Αποδοχή της διαφορετικότητας τους .

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ: Η διαμόρφωση ενός πλαισίου κανόνων λειτουργίας της τάξης. Η συμβολή των μαθητών σ ένα κοινό όραμα αντιμετώπισης των προβληματικών καταστάσεων στην τάξη. Να αναγνωρίζουν συναισθήματα ανάλογα με τις καταστάσεις . Εξοικείωση και αναγνώριση  συναισθημάτων για το πώς νιώθουν οι άλλοι σε μια κατάσταση σύγκρουσης.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Το δέντρο της τάξης μου. <<Μια ζωγραφιά για την τάξη μου>>. Πορτρέτα μαθητών στα οποία αποτυπώνονται συγκεκριμένα συναισθήματα. Ακούω και ζωγραφίζω. Επεξεργασία του μύθου <<Δύο κατσίκες σ΄ένα  γεφύρι >>.

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Διαμόρφωση υγιών σχέσεων. Αποδοχή της διαφορετικότητας. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ /ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Επιχειρηματικότητα-Αγωγή  Σταδιοδρομίας –Γνωριμία με επαγγέλματα

 

(1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024– 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024)

Τίτλος

Στην τσέπη…χαρτζιλίκι

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μπούγια Ελένη , Σιδέρη Μαρία

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός η εισαγωγή των μαθητών σε απλές οικονομικές έννοιες τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους ,  η   διαφοροποίηση  μεταξύ των εννοιών <<χρειάζομαι>> και <<έχω ανάγκη>> αλλά και η κατανόηση των εννοιών <<εισόδημα>> ,σχεδιάζω τον οικονομικό προυπολογισμό.

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ: Γνωριμία των μαθητών με μεθόδους πληρωμής των εξόδων τους, Να κατονομάζουν τρόπους με τους οποίους κερδίζουν το <<εισόδημά τους>> χαρτζιλίκι ( γιορτές ,γενέθλια, εργασία σπίτι) και να είναι σε θέση να ιεραρχούν τις ανάγκες τους.

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Δημιουργία μικρών κειμένων με παραδείγματα ως προς τις έννοιες εργασία –πληρωμή. Φύλλα εργασίας για συμπλήρωση αναγκών-επιθυμιών. Επιτραπέζιο παιχνίδι. Εισόδημα (κάρτες παιχνιδιού).

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Οι μαθητές να είναι σε θέση να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να επιλέγουν σωστά τις δραστηριότητες στις οποίες θα ξοδέψουν το χαρτζιλίκι τους. Να γνωρίζουν τις μεθόδους πληρωμής καθώς και τις έννοιες εργασία- πληρωμή.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τμήμα Γ2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΤΜΗΜΑ Γ2΄

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΕΥ ΖΗΝ)

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

 

[10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 -30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024]

 

Τίτλος:

 

Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

Χατζηδούκα Ζηνοβία   (ΠΕ 70 – δασκάλα)

 

ΣΚΟΠΟΣ:

 

  • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης 21ου αιώνα (4cs): κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία
  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων της κοινωνικής ζωής (αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες)
  • Η εξάσκηση δεξιοτήτων της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης (ψηφιακός γραμματισμός) Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων – Ασφάλεια στο διαδίκτυο
  • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου (επίλυση προβλημάτων, στρατηγική σκέψη, μελέτη περιπτώσεων)

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

Να γίνουν νέοι ικανοί και να κάνουν συνειδητοποιημένες  επιλογές

Ναενδυναμωθούν, ώστε να αντιμετωπίζουν παράγοντες που θα επηρεάσουν τις ζωές τους στο μέλλον

Να ευνοηθεί η υγιής  ανάπτυξή τους,  μέσα από την ανάπτυξη αξιών αγάπης, σεβασμού   και υπευθυνότητας.

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

1.      Γινόμαστε ομάδα.

2.      Οι κανόνες της ομάδας μας.

3.      Μεγαλώνω – αλλάζω – ομορφαίνω.

4.      Το σώμα μου, ένα θαύμα που αγαπώ και προστατεύω.

5.      Ίδια δικαιώματα για όλους και όλες.

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Οι μαθητές/τριες θα εφοδιαστούν με γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες που θα  τους βοηθήσουν να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο σώμα τους και τις αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτό καθώς αναπτύσσεται. 

Θα έρθουν σε επαφή με πανανθρώπινες αξίες, θα γνωρίσουν στερεοτυπικές συμπεριφορές και θα αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι σε αυτές.

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

«ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

Παγκόσμια & τοπική πολιτιστική κληρονομιά

 

[1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024]

 

Τίτλος:

 

Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ

 

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

Χατζηδούκα Ζηνοβία   (ΠΕ 70 – δασκάλα)

 

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

 

  • Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs): Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον): Ψηφιακή Κριτική σκέψη, Ψηφιακή Επικοινωνία, Ψηφιακή Συνεργασία, Ψηφιακή Δημιουργικότητα, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα.
  • Δεξιότητες της Τεχνολογίας: δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα ηλεκτρονικά μέσα.
  • Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές.

 

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Η  συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας του δάσους για την προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος, της βιοποικιλότητας, της σταθεροποίησης του κλίματος  και της ανθρώπινης ζωής.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

  1. Γνωριμία με την έννοια του δάσους και του δασικού οικοσυστήματος.
  2. Προβολή παραμυθιού και γνωριμία με τα ζώα του δάσους.
  3. Δημιουργία ψηφιακού κολάζγια τους κινδύνους των δασών.
  4. Δημιουργία ψηφιακής αφίσας « Του Δεκάλογου του Δάσους»
  5. Παιχνίδι αισθήσεων με ζώα και φυτά του δάσους.
  6. Δραματοποίηση του έργου «Το δάσος το ‘σκασε»

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Οι μαθητές/-τριες διασαφηνίζουν την έννοια του δάσους και του δασικού οικοσυστήματος και πληροφορούνται για τα δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα. Γνωρίζουν την βιοποικιλότητα του δάσους, αναγνωρίζουν ζώα και φυτά που υπάρχουν μέσα σε αυτό και αντιλαμβάνονται την ευθύνη που φέρουν για την προστασία του. Συνειδητοποιούν τη σημασία του δάσους ως φυσικός πόρος, καθώς και την ανάγκη υπεύθυνης συμπεριφοράς για τη διατήρησή του.

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ /ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

 

(10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024- 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024)

 

Τίτλος:

 

Όλοι μαζί στη σχολική ζωή

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

Χατζηδούκα Ζηνοβία   (ΠΕ 70 – δασκάλα)

 

ΣΚΟΠΟΣ:

  • Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (Ενσυναίσθηση καιΕυαισθησία, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων)

 

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Το πρόγραμμα στοχεύει στη διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη για την αντιμετώπιση καταστάσεων που δημιουργούν ένταση και απειλούν τη συνοχή της ομάδας.

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

1.      Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους, αποδοχής της διαφορετικότητας τους.

2.      Οι μαθητές/τριες σε επίπεδο τάξηςδιακρίνουν τις θετικές και τις αρνητικές πλευρές της σχολικής ζωής και τις αποτυπώνουν στα φύλλα ενός δέντρου που αναρτάται στην τάξη τους.

3.      Οι μαθητές/τριεςπροκειμένου να εντοπίσουν τα συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου, τις χειρονομίες, τις  κινήσεις, τη  στάση του σήματος και άλλα στοιχεία μη λεκτικής επικοινωνίας μελετάνε εικαστικά έργα και βλέπουν βίντεο με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό..

4.      Οι μαθητές/τριες της τάξης αποδίδουν την έννοια της σύγκρουσης

5.      Οι μαθητές/τριες της τάξης να εξασκηθούν για τους τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισης τους σύγκρουσης, δραματοποιώντας μία έντονη κατάσταση που λαμβάνει χώρα στον σχολικό χώρο.

6.      Οι μαθητές/τριες της τάξης εντοπίζουν τα στοιχεία που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν την επικοινωνία, κατανοώντας παράλληλα τα συστατικά στοιχεία της ενεργητικής ακρόασης με παιχνίδι συναισθημάτων.

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Οι μαθητές να διακρίνουν τις αρνητικές και τις θετικές πλευρές της σχολικής ζωής, να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας της τάξης,  να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των δυσάρεστων καταστάσεων και να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν  και οι άλλοι.

,

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ /ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα

 

(1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024– 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024)

Τίτλος:

 

Ένα βιβλίο γεννιέται

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

Χατζηδούκα Ζηνοβία   (ΠΕ 70 – δασκάλα)

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

 

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας και των μέσων
  • Γνωριμία με ψηφιακά περιβάλλοντα
  • Δημιουργική σκέψη

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Το παρόν εργαστήριο αποτελεί βιωματική προσέγγιση της διαδικασίας παραγωγής ενός βιβλίου από τη σύλληψη της ιδέας του και τη συγγραφή, μέχρι τη βιβλιοδεσία και την προώθησή του στο κοινό. Οι μαθητές/-τριες θα γνωρίσουν τον κόσμο των βιβλίων και θα συμμετέχουν στην παραγωγή του δικού τους βιβλίου. Με αυτόν τον τρόπο θα καλλιεργηθεί ο σεβασμός στα βιβλία, η δημιουργικότητα, η γνωριμία με ψηφιακά εργαλεία, η συνεργατικότητα.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

1. Γνωριμία με τα επαγγέλματα του βιβλίου

2. Γράφοντας μια ιστορία με τη χρήση θεατρικών τεχνικών

3. Δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό βιβλίο

4. Δημιουργώντας ένα έντυπο βιβλίο

5. Παρουσίαση βιβλίων – Αξιολόγηση

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Οι μαθητές/-τριες θα αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, την αλληλεπίδραση, αλλά και τη συνεργατικότητά τους, θα ανακαλύψουν εναλλακτικές μορφές βιβλίων, όπως τα ηλεκτρονικά, θα συγγράψουν τις δικές τους ιστορίες, θα αποκτήσουν γνώση των ψηφιακών μέσων και θα γνωρίσουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το βιβλίο.

 











ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-23

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική ενότητα: παγκόσμια και τοπική κληρονομιά

Θέμα:  Με τα ζώα μαζί

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί: Σταμάτη Κων/να, Καράμπαλη Γεωργία, Τσιρώνη Χριστίνα

Σκοπός

Μέσα από ένα θέμα τόσο αγαπημένο για τα παιδιά, ζητούμενο είναι να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν να προστατεύουν κάθε κρίκο της αλυσίδας του οικοσυστήματος. Να βελτιώσουν τις γνώσεις  και τις στάσεις τους σε σχέση με τα ζώα και να προβληματιστούν. Συνδυαστικά να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως  κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα, συνεργασία, αλλά και δεξιότητες ψηφιακής μάθησης.

Δραστηριότητες

Δραστηριότητα 1: Άνθρωποι και ζώα

Δραστηριότητα 2: Ταξινομίες ζώων

Δραστηριότητα 3: Ζώα υπό εξαφάνιση

Δραστηριότητα 4: Αδέσποτα – κακοποιημένα ζώα – ζώα σε αιχμαλωσία

Δραστηριότητα 5: Αναστοχασμός

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές  να διαμορφώσουν ή και να βελτιώσουν τις στάσεις τους για τα ζώα και το περιβάλλον γενικότερα, να συνειδητοποιήσουν και να προβληματιστούν για τις ανθρώπινες ενέργειες που οδηγούν σε αδιέξοδα το περιβάλλον, να κινητοποιηθούν και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Υποθεματική: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ    ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Τίτλος: ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ

Εμπλεκόμενοι Εκπαιδευτικοί: ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΚΑΡΑΜΠΑΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ, ΤΣΙΡΩΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ, ΔΕΔΕ ΕΛΕΝΑ.

Σκοπός

Το παρόν εργαστήριο αποτελεί βιωματική προσέγγιση της διαδικασίας παραγωγής ενός βιβλίου από τη σύλληψη της ιδέας του και τη συγγραφή, μέχρι τη βιβλιοδεσία και την προώθησή του στο κοινό. Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν τον κόσμο των βιβλίων και θα συμμετέχουν στην παραγωγή του δικού τους βιβλίου. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα καλλιεργηθεί ο σεβασμός στα βιβλία, η δημιουργικότητα, η γνωριμία με ψηφιακά εργαλεία, η συνεργατικότητα.

Δραστηριότητες

1. Γνωριμία με τα επαγγέλματα του βιβλίου.

2. Γράφοντας μια ιστορία με τη χρήση θεατρικών τεχνικών.

3. Δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό βιβλίο.

4. Δημιουργώντας ένα έντυπο βιβλίο.

5. Αξιολόγηση.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, την αλληλεπίδραση, αλλά και τη συνεργατικότητά τους, θα ανακαλύψουν εναλλακτικές μορφές βιβλίων, όπως τα ηλεκτρονικά, θα συγγράψουν τις δικές τους ιστορίες, θα αποκτήσουν γνώση των ψηφιακών μέσων και θα γνωρίσουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το βιβλίο.  

Θεματική Ενότητα  2η: Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση  & Ευθύνη

Υποθεματική

Συμπερίληψη- Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα- Συνεργασία/συνεργατικότητα

Τίτλος: Όλοι  μαζί στη σχολική ζωή

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί: Δέδε Ελένη,  Σταμάτη Κωνσταντίνα, Τσιρώνη Χριστίνα, Καράμπαλη Γεωργία, Αγγλικά

Σκοπός

Το πρόγραμμα στοχεύει στη διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη για την αντιμετώπιση καταστάσεων που δημιουργούν ένταση και απειλούν τη συνοχή της ομάδας.

Δραστηριότητες

Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους, αποδοχής της διαφορετικότητας τους.

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να διακρίνουν τις αρνητικές από τις θετικές πλευρές της σχολικής ζωής και να συμβάλλουν στο κοινό όραμα αντιμετώπισης των προβληματικών καταστάσεων σε επίπεδο τάξης

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να εντοπίσουν τα συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου, τις χειρονομίες, τις  κινήσεις, τη  στάση του σήματος και άλλα στοιχεία μη λεκτικής επικοινωνίας.

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να αποδώσουν την έννοια της σύγκρουσης

Οι μαθητές/τριες της τάξης να εξασκηθούν για τους τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισης τους σύγκρουσης.

Οι μαθητές/τριες της τάξης να εντοπίσουν τα στοιχεία που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν την επικοινωνία, κατανοώντας παράλληλα τα συστατικά στοιχεία της ενεργητικής ακρόασης.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες

Οι μαθητές να διακρίνουν τις αρνητικές και τις θετικές πλευρές της σχολικής ζωής, να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας της τάξης,  να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των δυσάρεστων καταστάσεων και να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν  και οι άλλοι. 

Θεματική Ενότητα 1η:  ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποθεματική:  Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Τίτλος: Το σώμα μου αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω.

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί

Δέδε Ελένη,  Σταμάτη Κωνσταντίνα

Σκοπός

  • Να γίνουν νέοι ικανοί και να κάνουν συνειδητοποιημένες   επιλογές
  • Να ενδυναμωθούν, ώστε να αντιμετωπίζουν παράγοντες που  θα επηρεάσουν τις ζωές τους στο μέλλον
  • Να ευνοηθεί η υγιής  ανάπτυξή τους,  μέσα από την ανάπτυξη αξιών αγάπης, σεβασμού   και υπευθυνότητας.

Δραστηριότητες

1.     Γινόμαστε ομάδα.

1.     Οι κανόνες της ομάδας μας.

2.     Μεγαλώνω – αλλάζω – ομορφαίνω.

3.     Το σώμα μου, ένα θαύμα που αγαπώ και προστατεύω.

4.      Ίδια δικαιώματα για όλους και όλες.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες

  1. Οι μαθητές/τριες θα εφοδιαστούν με γνώσεις , δεξιότητες, στάσεις και αξίες που θα  τους βοηθήσουν να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο σώμα τους και τις αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτό καθώς αναπτύσσεται. 
  2. Θα  έρθουν σε επαφή με πανανθρώπινες αξίες, θα γνωρίσουν στερεοτυπικές  συμπεριφορές και θα αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι σε αυτές.

Γ1 ΔΡΑΣΗ ΤΟ ΜΑΖΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

 

  


ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ




ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΗΣ





ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022

Θεματική Ενότητα 4η: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και Ψηφιακές δεξιότητες

Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα

«Ένα βιβλίο γεννιέται»

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί

Μπούγια Ελένη ΠΕ70, Χατζηδούκα Ζηνοβία ΠΕ70, Τσιρώνη Χριστίνα Κρυσταλία ΠΕ07

Εργαστήριο 1 ο: «Γνωριμία με τα επαγγέλματα του βιβλίου»

Οι μαθητές/τριες  θα μπορούν :να πειραματίζονται με τη σύνθεση λέξεων  να οργανώνονται στα πλαίσια της ομάδας  ,να δημιουργήσουν πρωτότυπο ψηφιακό περιεχόμενο , να συζητούν και να συνεργάζονται , να εντοπίζουν πληροφορίες σε ψηφιακούς πόρους , να αντιπαραβάλλουν πληροφορίες , να ορίζουν τα επαγγέλματα του βιβλίου,  να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη βιβλίων (audiobook, ebook, έντυπο).

Εργαστήριο 2 ο:« Συνεντεύξεις από επαγγελματίες του βιβλίου»

Οι μαθητές/τριες της τάξης θα μπορούν  να προετοιμάζουν συνέντευξη, ακολουθώντας συστηματική μεθοδολογία για συνέντευξη ενός προσώπου,  να συμμετέχουν ενεργά σε μία συζήτηση και να παρακολουθούν με προσοχή τον συνομιλητή τους  να ελέγχουν και να βελτιώνουν τα γραπτά τους.

Εργαστήριο 3 ο:« Γράφοντας μια ιστορία με τη χρήση θεατρικών τεχνικών»

Οι μαθητές/τριες της τάξης θα μπορούν:  να συγγράφουν μια  ιστορία  ,  να αποδέχονται κριτική,να υποστηρίζουν το έργο τους, να ελέγχουν πιθανά λάθη και να τα βελτιώνουν  να αποτυπώνουν,φωτογραφικά τα σημαντικότερα στιγμιότυπα μιας ιστορίας.

Εργαστήριο 4 ο:« Δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό βιβλίο»

Οι μαθητές/τριες της τάξης θα μπορούν:  να παράγουν ψηφιακό περιεχόμενο στην εφαρμογή Story Jumper , να συμμετέχουν σε μια συλλογική διαδικασία ανάλογα με τις κλίσεις και τα ταλέντα τους  ,να συνεργάζονται σε ψηφιακό περιβάλλον  ,να δημιουργούν συνθέτοντας διαφορετικά μέσα,  να αποτυπώνουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους με διάφορα ψηφιακά μέσα (εικόνες, κείμενο) 

Εργαστήριο 5 ο:« Δημιουργώντας ένα έντυπο βιβλίο>>

Οι μαθητές/τριες της τάξης θα μπορούν:  να αναγνωρίζουν τις  βασικές πληροφορίες που έχει ένα βιβλίο στο εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο,να δημιουργούν ένα έντυπο βιβλίο με την χρήση ψηφιακών μέσων , να οργανώνουν τη δράση τους ως ομάδα με αλγοριθμική σειρά (βήμα-βήμα) , να αξιοποιούν τις γνώσεις τους για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το βιβλίο.

Εργαστήριο6 ο: «Παρουσίαση βιβλίων>>

Οι μαθητές/τριες της τάξης θα μπορούν  να παρουσιάζουν τα έργα τους , να διατυπώνουν συλλογισμούς και ερωτήσεις σχετικές με τη συγγραφή και την διαδικασία παραγωγής ενός βιβλίου.

Εργαστήριο 7 ο:« Αξιολόγηση»

Οι μαθητές/-τριες θα μπορούν να εκφράζουν την προσωπική τους άποψη με αιτιολογία  να ασκούν κριτική με ενσυναίσθηση  ,να αναστοχάζονται  πάνω στις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν.

Θεματική Ενότητα 3η Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα – Συνεργασία-Συνεργατικότητα

«Όλοι  μαζί στη σχολική ζωή»

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί

Μπούγια Ελένη ΠΕ70, Χατζηδούκα Ζηνοβία ΠΕ70, Τσιρώνη Χριστίνα Κρυσταλία ΠΕ07

Εργαστήριο 1: «Δύο αλήθειες και ένα  ψέμα»

Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους, αποδοχής της διαφορετικότητας τους.

Εργαστήριο :«Οι κανόνες στην τάξη μου»

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να διακρίνουν τις αρνητικές από τις θετικές πλευρές της σχολικής ζωής και να συμβάλλουν στο κοινό όραμα αντιμετώπισης των προβληματικών καταστάσεων σε επίπεδο τάξης Να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας της τάξης Να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με το πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος.

Εργαστήριο :«Τα συναισθήματα μας»

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να εντοπίσουν τα συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου, τις χειρονομίες, τις  κινήσεις, τη  στάση του σήματος και άλλα στοιχεία μη λεκτικής επικοινωνίας. Να αναγνωρίζουν συναισθήματα ανάλογα με τις καταστάσεις που τις προκαλούν. Να εξοικειωθούν στο να αναγνωρίσουν και να αντιλαμβάνονται πως νιώθουν οι άλλοι σε μια κατάσταση σύγκρουσης.

Εργαστήριο :«Τι είναι σύγκρουση»

Οι μαθητές/τριες της τάξης να είναι σε θέση να αποδώσουν την έννοια της σύγκρουσης.

5 ο Εργαστήριο :«Τα συναισθήματα μιας σύγκρουσης.

Οι μαθητές/τριες της τάξης να εξασκηθούν για τους τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισης τους σύγκρουσης. Να συνειδητοποιήσουν  ότι η αποφυγή έκφρασης αρνητικών συναισθημάτων σε μια σύγκρουση συνδέεται με την ανατροπή των συνθηκών εκδήλωσης της.

Εργαστήριο: «Πώς επικοινωνώ…»

Οι μαθητές/τριες της τάξης να εντοπίσουν τα στοιχεία που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν την επικοινωνία, κατανοώντας παράλληλα τα συστατικά στοιχεία της ενεργητικής ακρόασης. Να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα της προσεκτικής ακρόασης στην επικοινωνία και να προβληματιστούν για τις παραμέτρους που καθιστούν μια επικοινωνία αποτελεσματική.

Εργαστήριο :«Όλοι έχουν δίκαιο»

Να συνειδητοποιήσουν ότι η  διαφορετική οπτική και ερμηνεία μιας κατάστασης δε συνδέεται με το σωστό ή το λάθος της εκτίμησης της αλλά τη διαφορετικότητα των υποκειμένων της. Να αναγνωρίσουν ότι η «τοποθέτηση στη θέση  του άλλου» μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση και της δικής του οπτικής.

Θεματική Ενότητα 2η: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

«Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω»

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί

Μπούγια Ελένη ΠΕ70, Χατζηδούκα Ζηνοβία ΠΕ70, Χατζηγελέκη Θεοφανή ΠΕ70, Τσιρώνη Χριστίνα Κρυσταλία ΠΕ07

Σκοπός

Α) Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Β) Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία) Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων - , Ασφάλεια στο διαδίκτυο Δ) Δεξιότητες του νου- Στρατηγική Σκέψη- Μελέτη περιπτώσεων

Εργαστήριο 1

Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε; Από το «εγώ» στο «εμείς»

Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι η διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη τόσο μεταξύ των μαθητών, -τριών, όσο και μεταξύ των μαθητών με τον/την εκπαιδευτικό. Συγκεκριμένα: Να εξοικειωθούν οι μαθητές με πιο απλούς τρόπους συνεργασίας (δυάδα), ώστε να διαμορφωθεί καλή βάση για τη συνοχή στην ομάδα Να εξοικειωθούν με τον ομαδικό τρόπο δουλειάς Να ενισχυθεί η αίσθηση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας μέσα στην ομάδα

Εργαστήριο 2

Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας -μαθαίνουμε πώς θα δουλέψουμε

Στόχοι: Να εξοικειωθούν με τον ομαδικό τρόπο δουλειάς Να εντοπίσουν πώς θέλουν να συνεργαστούν Να ενισχυθεί η αίσθηση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας μέσα στην ομάδα. Να παρουσιαστεί το πρόγραμμα και η αξιολόγηση του Να εξοικειωθούν με τους δείκτες αξιολόγησης της δεξιότητας (αυτό- και έτεροαξιολόγηση)

Εργαστήριο 3

Μεγαλώνω και αλλάζω και είναι…οκ!!!..

Στόχοι: -Να εξοικειωθούν σταδιακά με τις αλλαγές του σώματός τους μέσα στο χρόνο ως φυσιολογική εξέλιξη και να γίνει η αποδοχή τους με χαρά - Να εξασκηθούν στην ενσυναίσθηση - Να αποδεχτούν άτομα με διαφορετικές δραστηριότητες/απόψεις από τους ίδιους. -Να διαπιστώσουν ότι κάποιες αγαπημένες δραστηριότητες ή απόψεις έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας ύπαρξης στερεοτύπων για το κοινωνικό φύλο -Να εξερευνήσουν σε βάθος το θέμα που επεξεργάζονται μέσα από την παρατήρηση, την εξαγωγή και την αιτιολόγηση των υποθέσεών τους.

Εργαστήριο 4

Το σώμα μου και τα αναπαραγωγικά μέρη

Στόχοι: Η σωστή εκμάθησης της ονομασίας όλων των μερών του σώματος Η ενημέρωση και η ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και τη βία. Η αναζήτηση βοήθειας από τους ενήλικες που εμπιστεύονται. Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της αυτονομίας όσον αφορά την ασφάλειά τους. Η εξάσκηση στο να αντέχουν τις πιέσεις.

Εργαστήριο 5

Πώς φαίνεται το σώμα μου στο διαδίκτυo

Στόχοι: Να διακρίνουν τον εκφοβισμό και κυρίως τον διαδικτυακό εκφοβισμό Να καταγράψουν τα συναισθήματα που δημιουργούνται όταν βλέπουν στο διαδίκτυο ένα «ιδανικό σώμα» Να εντοπίσουν τα διαδικτυακά παιχνίδια που παρουσιάζουν ένα «ιδανικό», αλλά και μη ρεαλιστικό, σώμα.

Εργαστήριο 6

Τα δικαιώματα είναι για όλες / όλους ίδια

Στόχοι: Να αναδείξουν τα Δικαιώματα των παιδιών ως παναθρώπινες αξίες που δε σχετίζονται με το φύλο, το χρώμα ή την ηλικία των ανθρώπων. Να εντοπίζουν στερεοτυπικές φράσεις ή συμπεριφορές και να τις αλλάζουν, αν τους δυσκολεύουν. Να μελετήσουν τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ή το εγχειρίδιο «Μικρή Πυξίδα» (Compasito), συγκεκριμένα τα άρθρα που αναφέρονται στη 2η δραστηριότητα.

Εργαστήριο 7

Βάζω στόχους και προχωρώ – Με μαθαίνω, με αγαπώ και στους άλλους θα το πω

Στόχοι: Να απευθύνονται στους ενήλικες που εμπιστεύονται σε περίπτωση που κινδυνεύουν τα ίδια ή οι φίλοι τους. Να γνωρίσουν τους κατάλληλους φορείς καθώς και τους τρόπους επικοινωνίας με αυτούς, ώστε να πάρουν θεσμική βοήθεια. Να αποτιμήσουν τόσο τη μαθησιακή διαδικασία ως προς το αποτέλεσμά της και ως προς τον βαθμό κατάκτησης των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν. Να επισημανθούν τα επιτεύγματα των παιδιών και οι δυνατότητες βελτίωσής τους.

 


Θεματική Ενότητα 1η: Φροντίζω το περιβάλλον

Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί

Μπούγια Ελένη ΠΕ70, Χατζηδούκα Ζηνοβία ΠΕ70, Χατζηγελέκη Θεοφανή ΠΕ70, Τσιρώνη Χριστίνα Κρυσταλία ΠΕ07

Σκοπός

Να εισάγουμε τους μαθητές μας στην προφορική παράδοση του τόπου μας και να εντάξουμε το παραδοσιακό παραμύθι στην εκπαιδευτική πράξη, ως γνωστικό εργαλείο. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και να συνειδητοποιήσουν ότι ο παραμυθιακός λόγος είναι ένα γνήσιο μέσο έκφρασης της ζωής του λαού, ικανού να μιλά συμβολικά για όλες τις έγνοιες των ανθρώπων όλων των τόπων και εποχών.

Δραστηριότητες «Μύθι - μύθι...λαϊκό, ελληνικό παραμύθι»

1.      Το ταξίδι μας

2.      Αφήγηση παραδοσιακών παραμυθιών

3.      Τι συμβαίνει εδώ;

4.      Παραμυθο-ερωτήσεις!!!

5.      Η αφίσα μας

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

  1. Να γνωρίσουν την εξέλιξη της ελληνικής προφορικής παράδοσης μέσα στο χρόνο
  2. Να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το παραδοσιακό παραμύθι και να γνωρίσουν τους κανόνες του.
  3. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
  4. Να ασκηθούν στην αφήγηση/παραγωγή προφορικού λόγου.
  5. Να ασκηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου.
  6. Να αναγνωρίσουν την αξία της προφορικής παράδοσης.
  7. Να αγαπήσουν το παραμύθι.
  8. Να το επιλέγουν ως μέσο μάθησης και ψυχαγωγίας.

Καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης.

  1. Να διακρίνουν τα ελληνικά παραδοσιακά παραμύθια.
  2. Να αφηγούνται με άνεση και ζωντάνια.
  3. Να ενισχύσουν τα εκφραστικά τους μέσα.
  4. Να παράγουν νεοελληνικά παραδοσιακά παραμύθια.
  5. Να ενισχυθεί η συνεργασία και η εξωστρέφεια.

Να αποδώσουν εικαστικά τα επεισόδια – σκηνές του παραμυθιού τους με διαδικασία εικονοποίησης.
Παραγωγή αφίσας

Κατασκευή Παραμυθιού με παραμυθο-ερωτήσεις