Μπαλτοπούλου Παρασκευή
Σαμαράς Λάζαρος
ΤΑΞΗ: ΣΤ'
Τμήμα ΣΤ1
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
/ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024 ΤΜΗΜΑ ΣΤ1΄ |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΕΥ ΖΗΝ) |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ..ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ
ΜΟΥ-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.. [10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 -30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024] |
Τίτλος: ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ-Πολύχρωμο Σχολείο |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Λυκιαρδοπούλου
Παρασκευή ΣΚΟΠΟΣ: Η κατανόηση των ανθρωπίνων
δικαιωμάτων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, του αλληλοσεβασμού και της
διαφορετικότητας. ΣΤΟΧΟΙ: Ευαισθητοποίηση σχετικά με τις
διακρίσεις, καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας, αλληλοσεβασμός, πρόληψη και
αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και του σχολικού εκφοβισμού. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 6 εργαστήρια με τίτλο: Αντιμετωπίζοντας τις διακρίσεις Βγες από το κουτί Απλώς αστειευόμουν Προχωρώντας μπροστά Η σημασία της συναίνεσης Η ζωή του ALAN TURING ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Κατανόηση των
έμφυλων στερεοτύπων, αποδοχή διαφορετικότητας, ευαισθητοποίηση σχετικά με τις διακρίσεις και τον
αποκλεισμό, αποδοχή και σεβασμός για όλους τους ανθρώπους. |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ « ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ
ΠΟΛ/ΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ [1
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024] |
Τίτλος: Μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι- Ανάδειξη τοπικής πολιτιστικής
κληρονομιάς |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Λυκιαρδοπούλου
Παρασκευή ΣΚΟΠΟΣ: Συμβολή στην πολιτιστική και
κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής ΣΤΟΧΟΙ: Η δημιουργία μιας μαθητικής
εφημερίδας/ταξιδιωτικού οδηγού και επιτόπιες ξεναγήσεις για τη μελέτη της
τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς με τους μαθητές στον ρόλο του
δημοσιογράφου-ξεναγού. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Εργαστήρια στα οποία οι
μαθητές θα γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, θα
αναζητήσουν πληροφορίες στο δ/δ, θα δημιουργήσουν μαθητική εφημερίδα και θα
μπορούν να ξεναγήσουν. ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Να
αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς. Να μάθουν να δίνουν οδηγίες και να
δημιουργήσουν ταξιδιωτικό οδηγό/εφημερίδα με τα ιστορικά μνημεία της
περιοχής τους. Να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο. |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ « ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ /ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ» |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ...ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ:
Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα (10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024- 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024) |
Τίτλος: Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Λυκιαρδοπούλου
Παρασκευή ΣΚΟΠΟΣ: Οι μαθητές να μπορούν να μπουν στη
θέση του άλλου αποδομώντας στερεοτυπικούς και περιοριστικούς τρόπους σκέψης. ΣΤΟΧΟΙ: Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη
διαφορετικών ταυτοτήτων, να αντιληφθούν τις δυσκολίες, τις ανάγκες και τα
συναισθήματα των άλλων, να κατανοήσουν τις ανισότητες για να επιχειρήσουν να
τις αλλάξουν. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Εργαστήρια βιωματικού
χαρακτήρα. Εφαρμόζοντας
διερευνητικές, ανακαλυπτικές διαδικασίες μπαίνουν στη θέση του άλλου. ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Να διακρίνουν
τις έννοιες πρόσφυγες, μετανάστες, αιτούντες άσυλο, να μπουν στη θέση του
άλλου, να εκφράσουν συναισθήματα. Να αισθανθούν τη δυσκολία της λήψης
απόφασης και επιλογής κάτω από πίεση. Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα
ανθρώπινα δικαιώματα και αυτά των προσφύγων. |
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ « ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ /ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ .Επιχειρηματικότητα-Αγωγή
Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με τα επαγγέλματα. (1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024– 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024) |
Τίτλος: Τα επαγγέλματα του μέλλοντος. |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Λυκιαρδοπούλου
Παρασκευή ΣΚΟΠΟΣ: Να γνωρίσουν οι μαθητές τη σημασία
του επαγγέλματος στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη του ανθρώπου και ποια
είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος. ΣΤΟΧΟΙ: Γνωριμία με συγκεκριμένα
επαγγέλματα πχ ψυχολόγου, προγραμματιστή λογισμικού, μηχανικού ανανεώσιμων
πηγών ενέργειας κλπ. καθώς και τις απαιτήσεις κάθε επαγγέλματος στο
κοινωνικό σύνολο. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Στα εργαστήρια που θα
πραγματοποιηθούν, οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες στη wikipedia,
επισκέπτονται ιστοσελίδες, παίρνουν συνεντεύξεις, παίζουν παιχνίδια ρόλων. ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Μέσω της
συνεργατικής διερεύνησης και με την κατάλληλη καθοδήγηση του εκπ/κού, θα
ανατρέξουν σε πηγές που αναφέρονται σε επαγγέλματα του μέλλοντος και την
κατανόηση ότι τα επαγγέλματα αυτά απαιτούν εξειδίκευση και υψηλή τεχνολογική
κατάρτιση. |
Τμήμα ΣΤ2
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024 ΤΜΗΜΑ
ΣΤ2 |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩ
ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΕΥ ΖΗΝ) |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ [10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023 -30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024] |
Τίτλος: «ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ» |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΜΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΚΟΠΟΣ:
Οι μαθητές/ τριες να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων , να
μάθουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων
ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, τη συμπερίληψη, την πρόληψη και
αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και του σχολικού εκφοβισμού, την προαγωγή της
δημόσιας και ατομικής σεξουαλικής υγείας. ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές/τριες ν΄ αναπτύξουν
δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας κριτική σκέψη, δημιουργικότητα,
αυτομέριμνα , πολιτειότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, στρατηγική και πλάγια
σκέψη. Ικανότητα αξιοποίησης διαδικτυακών πηγών
και ικανότητα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1ο εργαστήριο: «Αντιμετωπίζοντας τις
διακρίσεις» (3 ώρες) 2ο
εργαστήριο: «Βγες από το κουτί!» (5 ώρες) 3ο
εργαστήριο: «Απλώς
αστειευόμουν» (4 ώρες) 4ο
εργαστήριο: «Προχωρώντας μπροστά»
(4 ώρες) 5ο
εργαστήριο: «Η έμφυλη βία στη λογοτεχνία και τα ΜΜΕ» (3 ώρες) 6ο
εργαστήριο: «Η ζωή του Alan
Turing» 7ο εργαστήριο: «Η σημασία της συναίνεσης» (2 ώρες) ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η
ενδυνάμωση κάθε παιδιού μέσα από τη δική του πραγματικότητα, το δικό του
ηθικό και πολιτισμικό πλαίσιο. Υιοθέτηση στάσεων και αξιών που να προάγουν το
δημοκρατικό πολίτευμα καθώς και την ευημερία όλων των μελών της κοινωνίας. |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΥΚΛΟΣ «
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ [1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023 – 7
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024] |
Τίτλος: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:ΜΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΚΟΠΟΣ Να γνωρίσουν και να
ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη μας. Να
γνωρίσουν τα αίτια και τις συνέπειες
σε παγκόσμια κλίμακα, ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσουν ότι το
πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής μάς αφορά όλους , δεν είναι κάτι μακρινό κι
αφηρημένο. Ν΄
αναγνωρίζουν τις έννοιες, να μπορούν
να χρησιμοποιούν την ορολογία . Ν αναγνωρίζουν το πρόβλημα: αίτια,
διαστάσεις, συνέπειες, δυνατότητες πρόληψης και παρέμβασης. Να
κατανοήσουν τις ατομικές ευθύνες. Να είναι σε θέση να κατονομάζουν/αναγνωρίζουν
τις περιβαλλοντικές καταστροφές, τις αιτίες τους και τις συνέπειές τους σε
παγκόσμια κλίμακα. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1ο
εργαστήριο
«Γνωριζόμαστε μεταξύ μας – μαθαίνουμε να
συνεργαζόμαστε» 2ο
εργαστήριο «Μαθαίνουμε
για την περιβαλλοντική μετανάστευση και τους/ τις περιβαλλοντικούς/ ές
μετανάστες/στριες» 3ο
εργαστήριο «Οι
αιτίες «πίσω» από τα γεγονότα» 4ο
εργαστήριο «Εκφράζουμε
απόψεις - αναλαμβάνουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν» 5ο
εργαστήριο «Συμβαίνει
δίπλα μας!» 6ο
εργαστήριο «Είναι
και θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων» ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές/ τριες να συνειδητοποιήσουν ότι το πρόβλημα δεν είναι μακρινό και
αφηρημένο. Να κατανοήσουν τις
επιπτώσεις του στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν ανισότητες
και παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Να
σκεφτούν και να προτείνουν λύσεις Να
γνωρίσουν περισσότερο τα ανθρώπινα δικαιώματα. Να συνειδητοποιήσουν τη σχέση μεταξύ του
σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της καλλιέργειας της οικολογικής
συνείδησης. |
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΥΚΛΟΣ «
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ /ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ» |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
-ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ (10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024- 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024) |
Τίτλος: »Γνωριμία
με τις ευάλωτες ομάδες» |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:ΜΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΚΟΠΟΣ:
Οι μαθητές να γνωρίσουν και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις ευάλωτες
κοινωνικά ομάδες. ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές να μάθουν να ορίζουν την έννοια των ευάλωτων ομάδων, ν΄ αναφέρουν
τα βασικά χαρακτηριστικά τους, ν΄ αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους, να
καταγράφουν στερεότυπα και προκαταλήψεις. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1ο
εργαστήριο: «Γνωρίζουμε τις ευάλωτα κοινωνικές ομάδες» 2ο
εργαστήριο: «Γνωριμία με τους ρομά» 3ο
εργαστήριο: «Γνωριμία με τους μετανάστες» 4ο
εργαστήριο: «Γνωριμία με τους άνδρες και τις γυναίκες πρόσφυγες» 5ο
εργαστήριο: «Γνωριμία με τους άστεγους κι όσους διαβιούν κάτω από τα όρια της
φτώχειας» 6ο
εργαστήριο: «Γνωριμία με τα ΑΜΕΑ» 70
εργαστήριο: «Προσδιορίζω δράσεις-αξιολόγηση» ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι μαθητές να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις δυσκολίες των
ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και να προτείνουν λύσεις, |
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ
ΚΥΚΛΟΣ «
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ /ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ—ΑΓΩΓΗ
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ. (1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024– 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024) |
Τίτλος: »Η
ΥΦΑΝΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ, Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΟΥ». |
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΜΠΑΑΛΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΚΟΠΟΣ: Οι μαθητές να
διερευνήσουν στοιχεία που συγκροτούν την δική τους προσωπική ταυτότητα και να
προσανατολιστούν στη σωστή επιλογή του επαγγέλματος που θ΄ ακολουθήσουν. ΣΤΟΧΟΙ: Γνώση και
κριτική κατανόηση του εαυτού τους. Δεξιότητες δημιουργικότητας, συνεργασίας,
επικοινωνίας με τους /τις συμμαθητές, τον/την εκπαιδευτικό, σεβασμός της
προσωπικότητας του/της συμμαθητή/τριάς μου, γνώση της ξεχωριστής
προσωπικότητας του καθενός/της καθεμιάς. Γνώση και κριτική κατανόηση των
αιτιών που οδήγησαν στην εξαφάνιση κάποιων επαγγελμάτων. Δεξιότητες
πολιτισμικής συνείδησης. Ψηφιακές δεξιότητες δημιουργικότητας και
συνεργασίας, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και
συνεργασίας. Γνώση των απαιτήσεων και των προσόντων που χρειάζεται για την
εξάσκηση κάποιων επαγγελμάτων, των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων τους
.Σεβασμός στην εργασία που κάνει κάθε επαγγελματίας. Δεξιότητες ακρόασης,
παρατήρησης, κριτικής σκέψης, ρουτίνες σκέψης, συνεργασία .Δεξιότητες
ψηφιακής τεχνολογίας. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1ο εργαστήριο:
»
Οι στόχοι του προγράμματος/Η ομαδική μας ταυτότητα». 2ο
εργαστήριο: «Ποιος είμαι;» 3ο
εργαστήριο: «Ζωντανεύοντας τα χαμένα επαγγέλματα» 4ο
εργαστήριο: «Η εξέλιξη ενός επαγγέλματος στον χρόνο» 5ο
εργαστήριο: «Οι επαγγελματίες μιλούν» 6ο
εργαστήριο: «Τα επαγγέλματα του μέλλοντος» 7ο
εργαστήριο: «Ανατροφοδότηση- Βάζω στόχους και προχωρώ – Αξιολόγηση» ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν τις
πραγματικές ανάγκες και δυνατότητές τους και να προβούν στην ύφανση της
προσωπικής τους ταυτότητας που θα τους βοηθήσει αργότερα στη σωστή επιλογή
επαγγέλματος. |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-23
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Δημιουργώ
και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη
& Πρωτοβουλία
Υποθεματική
ενότητα: Επιχειρηματικότητα
– Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα
Θέμα: Επαγγέλματα του
μέλλοντος
Εμπλεκόμενοι
εκπαιδευτικοί: Κεφάλας Ιωάννης ΠΕ70, Σαμαράς Λάζαρος ΠΕ06
Σκοπός
Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης να γνωρίσουν τις δεξιότητες που
αφορούν την κοινωνική ζωή (κοινωνικές δεξιότητες – υπευθυνότητα), να γνωρίσουν
επαγγέλματα μέσω προσωπικής έρευνας και εντοπίσουν τις απαραίτητες δεξιότητες
που σχετίζονται με αυτά.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητα 1: Παρουσίαση επαγγελμάτων του 20ου αιώνα μέσω
βίντεο και διαχωρισμός σε κατηγορίες. (π.χ. εξαφανισμένα – ανθεκτικά – νέα).
Δραστηριότητα 2: Συζήτηση πάνω στα νέα επαγγέλματα και την
εξειδίκευση που απαιτείται για την ενασχόληση με αυτά.
Δραστηριότητα 3: Επιλογή από τους μαθητές ενός επαγγέλματος
και αναζήτηση πληροφοριών.
Δραστηριότητα 4: Παρουσίαση των επιλεγμένων επαγγελμάτων και
συζήτηση για τις νέες τεχνολογίες ως εργαλείο στην επαγγελματική ζωή.
Δραστηριότητα 5:
Συζήτηση
και ερωτηματολόγιο σχετικά με τις κοινωνικές δεξιότητες που σχετίζονται με τον
εργασιακό χώρο.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε γνωριμία με διάφορες
κατηγορίες επαγγελμάτων κατανοώντας τις δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες
για την ένταξη του ατόμου στην αγορά εργασίας, όχι μόνο σε επίπεδο γνωστικό αλλά
και κοινωνικό καθώς θα εμβαθύνουμε στις έννοιες της συνεργασίας, της
επικοινωνίας και της λήψης αποφάσεων στον εργασιακό χώρο.
Θεματική Ενότητα 3η
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική
Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα
Τίτλος: Αναγνωρίζω και σέβομαι την διαφορετικότητα – Μαθαίνω για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την
έννοια της ανεκτικότητας και της συμπερίληψης
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί: Κεφάλας Ιωάννη ΠΕ70, Σαμαράς Λάζαρος ΠΕ06
Σκοπός
Οι μαθητές
και μαθήτριες της τάξης να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αξία του
αλληλοσεβασμού μεταξύ τους, την έννοια της ανεκτικότητας και την ανάγκη της
συμπερίληψης στην σημερινή κοινωνία.
Δραστηριότητες
1.
Χάρτης
των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
2.
Παρουσίαση
του φαινομένου του κοινωνικού ρατσισμού μέσω βίντεο.
3.
Κατανόηση
των διαφορών των ανθρώπων σε επίπεδο πολιτισμού και θρησκείας.
4.
Παρουσίαση
των δικαιωμάτων των αναπήρων και οι δυσκολίες τους στην καθημερινότητα.
5.
Επαφή
των παιδιών με αντικείμενα που αφορούν την ζωή των τυφλών παιδιών.
- Δημιουργία αφισών που αφορούν την ένταξη των ατόμων με αναπηρία
στην κοινωνική ζωή αλλά και στο σχολείο.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλύτερα τα
ανθρώπινα δικαιώματα, την έννοια της διαφορετικότητας, θα μάθουν να κατανοούν
τις διαφορές μεταξύ τους σε επίπεδο ιδεών, θρησκείας και τρόπου ζωής και να
μπορούν να συνυπάρχουν σε μία ομάδα. Θα αναγνωρίσουν επίσης τις δυσκολίες των
αναπήρων αλλά και τον τρόπο που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την καθημερινότητα
τους.
Θεματική Ενότητα 1η: Ζω καλύτερα –Ευ ζην
Υποθεματική ενότητα: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας
Ιωάννης, Σαμαράς
Λάζαρος
Σκοπός
Οι μαθητές
και μαθήτριες της τάξης να γνωρίσουν το σώμα τους καλύτερα και να
ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα σεξουαλικής αγωγής. Να καλλιεργήσουν αρμονικές
σχέσεις ανάμεσα τους. Να κατανοήσουν ποια μέρη του σώματος δεν αγγίζουν οι γύρω
μας και να μάθουν τρόπους αντιμετώπισης.
Δραστηριότητες
Σύμφωνο συνύπαρξης της τάξης.
Κατανόηση των φύλων και των διαφορών τους.
Σχέσεις των δύο φύλων και αλληλεπίδραση.
Σεβασμός προς το άλλο φύλο.
Αναπαραγωγή και το θαύμα της ζωής.
Δημιουργία αφισών
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες
Οι μαθητές
θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και ποια μέρη του σώματος είναι ιδιωτικά
και ποια δημόσια. Θα μάθουν για το άλλο φύλο και τις σχέσεις που
αναπτύσσονται και θα είναι σε θέση να
προστατεύουν τον εαυτό τους καθώς και να προετοιμαστούν για τις αλλαγές που
ακολουθούν στην εφηβεία.
Θεματική Ενότητα 1η: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική ενότητα: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας Ιωάννης ΠΕ70
Σκοπός
Οι μαθητές/τριες να:
- προσεγγίζουν οι μαθητές/τριες τα ιστορικά γεγονότα με κριτική ματιά.
- ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις παραδόσεις, στις αξίες και στις πεποιθήσεις των άλλων λαών.
- μάθουν να αποδέχονται τις πολιτισμικές, θρησκευτικές ή άλλες διαφοροποιήσεις ως θεμελιώδες δικαίωμα των ανθρώπων.
- αναπτύξουν θετική στάση για την παγκόσμια ειρήνη και το δημοκρατικό πολίτευμα.
- αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
- γνωρίσουν τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ου αιώνα.
- εκτιμήσουν και να διαφυλάξουν την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Δραστηριότητες
“Μικρασιατική καταστροφή, τι να θυμηθώ …..τι να ξεχάσω»
1. Μ. Ασία, η πανάρχαια κοιτίδα του ελληνικού πληθυσμού.
2. Πνευματική και οικονομική εξέλιξη των Ελλήνων της Μ. Ασίας.
3. Σμύρνη, ένα σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης.
4. Η άνοδος των Νεότουρκων στην εξουσία και η γενοκτονία.
5. Ξεριζωμός.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες
- Να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου και του χώρου
- Να μάθουν να διαχωρίζουν τις έννοιες πρόσφυγας και μετανάστης, να κάνουν παραλληλισμό και συσχετίσεις του χθες με το σήμερα.
- Να κατανοήσουν τα κυριότερα γεγονότα του Μικρασιατικού πολέμου και να εξοικειωθούν με τις έννοιες συνθήκη, σύμμαχοι, εθνικός διχασμός.
- Να προσεγγίσουν το ιστορικό γεγονός διαθεματικά.
- Να αναζητήσουν και να αξιοποιήσουν διαδικτυακές πηγές.
- Να αποκτήσουν συνεργατικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας.
Θεματική Ενότητα 4η: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη
και Ψηφιακές δεξιότητες
Επιχειρηματικότητα
– Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας Ιωάννη ΠΕ70, Μπαλτοπούλου
Παρασκευή ΠΕ70, Σαμαράς Λάζαρος ΠΕ06
Σκοπός
Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης να γνωρίσουν τις δεξιότητες που αφορούν την κοινωνική ζωή (κοινωνικές δεξιότητες – υπευθυνότητα), να γνωρίσουν επαγγέλματα μέσω προσωπικής έρευνας και εντοπίσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που σχετίζονται με αυτά.
Δραστηριότητες
Παρουσίαση επαγγελμάτων του 20ου αιώνα μέσω βίντεο και διαχωρισμός σε κατηγορίες. (π.χ. εξαφανισμένα – ανθεκτικά – νέα).
Συζήτηση πάνω στα νέα επαγγέλματα και την εξειδίκευση που απαιτείται για την ενασχόληση με αυτά.
Επιλογή από τους μαθητές ενός επαγγέλματος και αναζήτηση πληροφοριών.
Παρουσίαση των επιλεγμένων επαγγελμάτων και συζήτηση για τις νέες τεχνολογίες ως εργαλείο στην επαγγελματική ζωή.
Συζήτηση και ερωτηματολόγιο σχετικά με τις κοινωνικές δεξιότητες που σχετίζονται με τον εργασιακό χώρο.
Προσδοκώμενα
Αποτελέσματα
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε γνωριμία με διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων κατανοώντας τις δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για την ένταξη του ατόμου στην αγορά εργασίας, όχι μόνο σε επίπεδο γνωστικό αλλά και κοινωνικό καθώς θα εμβαθύνουμε στις έννοιες της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της λήψης αποφάσεων στον εργασιακό χώρο.
Θεματική Ενότητα 3η:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός –
Διαφορετικότητα
«Αναγνωρίζω και σέβομαι την διαφορετικότητα – Μαθαίνω για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την
έννοια της ανεκτικότητας και της συμπερίληψης»
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας Ιωάννη ΠΕ70, Μπαλτοπούλου
Παρασκευή ΠΕ70, Σαμαράς Λάζαρος ΠΕ06
Σκοπός
Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αξία του αλληλοσεβασμού μεταξύ τους, την έννοια της ανεκτικότητας και την ανάγκη της συμπερίληψης στην σημερινή κοινωνία.
Δραστηριότητες
1. Χάρτης των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
2. Παρουσίαση του φαινομένου του κοινωνικού ρατσισμού μέσω βίντεο.
3. Κατανόηση των διαφορών των ανθρώπων σε επίπεδο πολιτισμού και θρησκείας.
4. Παρουσίαση των δικαιωμάτων των αναπήρων και οι δυσκολίες τους στην καθημερινότητα.
5. Επαφή των παιδιών με αντικείμενα που αφορούν την ζωή των τυφλών παιδιών.Δημιουργία αφισών που αφορούν την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή αλλά και στο σχολείο
Προσδοκώμενα
Αποτελέσματα
7. Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλύτερα τα ανθρώπινα δικαιώματα, την έννοια της διαφορετικότητας, θα μάθουν να κατανοούν τις διαφορές μεταξύ τους σε επίπεδο ιδεών, θρησκείας και τρόπου ζωής και να μπορούν να συνυπάρχουν σε μία ομάδα. Θα αναγνωρίσουν επίσης τις δυσκολίες των αναπήρων αλλά και τον τρόπο που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την καθημερινότητα τους.
Θεματική Ενότητα 2η: Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική
Διαπαιδαγώγηση
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας Ιωάννη ΠΕ70, Μπαλτοπούλου
Παρασκευή ΠΕ70, Σαμαράς Λάζαρος ΠΕ06
Σκοπός
Οι μαθητές και μαθήτριες της τάξης να
γνωρίσουν το σώμα τους καλύτερα το σώμα τους και να ευαισθητοποιηθούν σε
ζητήματα σεξουαλικής αγωγής. Να καλλιεργήσουν αρμονικές σχέσεις ανάμεσα τους.
Να κατανοήσουν ποια μέρη του σώματος δεν αγγίζουν οι γύρω μας και να μάθουν
τρόπους αντιμετώπισης.
Δραστηριότητες
1.
Σύμφωνο συνύπαρξης της τάξης.
2.
Κατανόηση των φύλων και των διαφορών τους.
3.
Σχέσεις των δύο φύλων και αλληλεπίδραση.
Σεβασμός προς το άλλο φύλο.
4.
Αναπαραγωγή και το θαύμα της ζωής.
5.
Δημιουργία αφισών
Προσδοκώμενα
Αποτελέσματα
Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, ποια μέρη του σώματος είναι ιδιωτικά και ποια δημόσια. θα μάθουν για το άλλο φύλο και τις σχέσεις που αναπτύσσονται, θα είναι σε θέση να προστατεύουν τον εαυτό τους καθώς και να προετοιμαστούν για τις αλλαγές που ακολουθούν στην εφηβεία.
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική
Κληρονομιά
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Κεφάλας Ιωάννη ΠΕ70, Μπαλτοπούλου
Παρασκευή ΠΕ70
Σκοπός
1.
Να προσεγγίζουν τα ιστορικά γεγονότα με
κριτική ματιά.
2.
Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις
παραδόσεις, στις αξίες και στις πεποιθήσεις των άλλων λαών.
3.
Να
μάθουν ν αποδέχονται τις πολιτισμικές, θρησκευτικές ή άλλες διαφοροποιήσεις ως
θεμελιώδες δικαίωμα των ανθρώπων.
4.
Να
αναπτύξουν θετική στάση για την παγκόσμια ειρήνη και το δημοκρατικό πολίτευμα.
5.
Να
αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
6.
Να
γνωρίσουν τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ου αιώνα.
7.
Να
εκτιμήσουν και να διαφυλάξουν την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Δραστηριότητες “Μικρασιατική καταστροφή, τι να θυμηθώ …..τι να ξεχάσω»
1. Μ. Ασία, η πανάρχαια κοιτίδα του ελληνικού πληθυσμού.
2. Πνευματική και οικονομική εξέλιξη των Ελλήνων της Μ. Ασίας.
3. Σμύρνη, ένα σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης.
4. Η άνοδος των Νεότουρκων στην εξουσία και η γενοκτονία.
5.
Ξεριζωμός.
Προσδοκώμενα
Αποτελέσματα
1.
Να
κατανοήσουν την έννοια του χρόνου και του χώρου
2.
Να μάθουν να διαχωρίζουν τις έννοιες πρόσφυγας
και μετανάστης, να κάνουν παραλληλισμό και συσχετίσεις του χθες με το σήμερα.
3.
Να
κατανοήσουν τα κυριότερα γεγονότα του Μικρασιατικού πολέμου και να εξοικειωθούν
με τις έννοιες συνθήκη, σύμμαχοι, εθνικός διχασμός.
4.
Να
προσεγγίσουν το ιστορικό γεγονός διαθεματικά.
5.
Να
αναζητούν και να αξιοποιούν διαδικτυακές πηγές.
2. Να αποκτήσουν συνεργατικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας.