Τάξη Δ΄
4οΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-23
ς ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Δημιουργώ
και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη
& Πρωτοβουλία
Υποθεματική
ενότητα: 1.STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Θέμα: Σχεδιάζουμε
ένα ρομπότ
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί :
Χατζηδούκα Ζηνοβία, Μπούγια Ελένη, Χριστίνα Τσιρώνη.
Σκοπός
Οι μαθητές/τριες να:
- αναγνωρίζουν ότι για τα τεχνολογικά επιτεύγματα
δεχόμαστε πραγματικές και φανταστικές πληροφορίες.
- διακρίνουν τις ανάγκες που οδηγούν στη
δημιουργία ρομπότ.
- διερευνήσουν
διαφορετικές μορφές των ρομπότ.
- αναγνωρίζουν μοτίβα στη λειτουργία των
ρομπότ.
Δραστηριότητες
Δραστηριότητα 1:
Τι είναι ένα ρομπότ;
Τα παιδιά
σχηματίζουν κύκλο. Ο/Η εκπαιδευτικός αναφέρει ότι θα ξεκινήσουν την εργασία με
την ανάγνωση ενός σχετικού μικρού κειμένου. Προτείνεται το βιβλίο «Εγώ και το
ρομπότ μου» του Μάνου Κοντολέων, εκδ.Πατάκη: Εμένα μου αρέσει... η ξάπλα. Για
αυτό και αγόρασα ένα ρομπότ που κάνει ό,τι του ζητήσω. Καθαρίζει και
μαγειρεύει, σερβίρει … στα πάρτι μου, ποτίζει τις γλάστρες στη βεράντα μου και
πάει στην αγορά για να ψωνίσει. Όλα καλά, λοιπόν, κι ωραία.
Η
εκπαιδευτικός θέτει ερωτήματα στους μαθητές/τριες: Τι κάνει το ρομπότ;
Σκέφτεται ή υπακούει σε οδηγίες; Είναι αληθινό ή φανταστικό; Οι μαθητές/τριες
απαντούν ατομικά στο τετράδιό τους και ακολουθεί διάλογος στην τάξη.
Η
εκπαιδευτικός εξηγεί ότι είναι μια φανταστική ιστορία.
Δραστηριότητα
2: Διερεύνηση για τα ρομπότ
Τίθενται τα
ερευνητικά ερωτήματα:
Πώς μοιάζουν τα ρομπότ;
Τι κάνουν τα ρομπότ;
Ποιος φτιάχνει τα ρομπότ;
Τι είναι τα ρομπότ;
Πώς λειτουργούν τα ρομπότ;
Σε τι διαφέρουν από τον άνθρωπο, τους υπολογιστές και άλλες αυτόματες συσκευές;
Η
εκπαιδευτικός παρέχει στις ομάδες ποικίλο υλικό κείμενο-εικόνες-βίντεο που
αποτυπώνει διάφορες μορφές ρομπότ (ανθρώπου, ζώου, μηχανής, ρομποτικού
βραχίονα) και χρήσεων (ψυχαγωγία, εργοστάσιο, διάστημα, ιατρική, βυθό,
εκπαιδευτική), ορισμό κλπ.
Οι
μαθητές/τριες- ατομικά και στις ομάδες - διερευνούν, συζητούν, τεκμηριώνουν. Παρουσιάζουν
στην ολομέλεια και η εκπαιδευτικός ενημερώνει τον Πίνακα ολομέλειας και τον
Πίνακα σημαντικών λέξεων.
Δραστηριότητα
3: Διερεύνηση
για τη λειτουργία των ρομπότ
Η
εκπαιδευτικός αξιοποιεί τους Πίνακα ολομέλειας και τον Πίνακα σημαντικών λέξεων
για να υπενθυμίσει τα ερευνητικά ερωτήματα του προηγούμενου εργαστηρίου.
Οι
μαθητές/τριες τακτοποιούνται στις ομάδες τους και υποστηρίζονται στη διερεύνηση
από το Φύλλο Εργασίας του Εργαστηρίου.
Οι
μαθητές/τριες συνδέουν διάφορα χαρακτηριστικά εργασίας με την ανάγκη να
δημιουργηθεί ρομπότ που θα την επιτελέσει π.χ. βαρετή, δύσκολη,
επαναλαμβανόμενη, σε επικίνδυνες συνθήκες κλπ. Ερμηνεύουν (διαθεματικά) τη
φράση «δουλεύει σα ρομπότ».
Δραστηριότητα 4: Προγραμματισμός
με τους αισθητήρες του micro:bit
Η
εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές/τριες ότι θα χρησιμοποιήσουν ένα μικρό
«υπολογιστή τσέπης», θα τον προγραμματίσουν και θα διερευνήσουν πώς παίρνει
είσοδο, πώς βγάζει έξοδο, αν και πώς χρησιμοποιεί αισθητήρες.
Δραστηριότητα 5: Σχεδιάζουμε
ένα ρομπότ για την τάξη μας
Η
εκπαιδευτικός θέτει στις ομάδες την αποστολή να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ
για την τάξη τους. Ακολουθούν οι παρουσιάσεις των ομάδων και καθοδηγούμενη
συζήτηση.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Στο τέλος
του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες έχουν καταστεί ικανοί/ες να εκφράζουν τις
γνώσεις που απέκτησαν για βασικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργία των ρομπότ
καθώς και τις ομοιότητες και τις διαφορές των ρομπότ από τον υπολογιστή και
άλλους αυτοματισμούς. Να διακρίνουν τις ανάγκες που οδηγούν στη δημιουργία
ρομπότ.
Θεματική ενότητα 3
Ενδιαφέρομαι
και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική : Ανθρώπινα
δικαιώματα
Τίτλος: Δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί : Χατζηδούκα Ζηνοβία, Μπούγια Ελένη, Χριστίνα Τσιρώνη.
Σκοπός
Τα παιδιά:
- Να κατανοήσουν την
έννοια του δικαιώματος και τη σύνδεση των βασικών αναγκών με τα ανθρώπινα
δικαιώματα
- Να εξοικειωθούν με το
κείμενο της διεθνούς σύμβασης με τα δικαιώματα του παιδιού.
- Να αναγνωρίσουν την
οικουμενική κι αδιαίρετη φύση των ανθρώπινων δικαιωμάτων
- Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αποδοχής της
διαφορετικότητας.
Δραστηριότητες
1. Δικαίωμα στην έκφραση και ελευθερία λόγου
Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο και κάνει ένα βήμα μπροστά
όποιος/α θεωρεί ότι συχνά καταπατάται το δικαίωμά του/της αυτό. Και πάλι σε
κύκλο, κάνει ένα βήμα μπροστά όποιος/α θεωρεί ότι καταπάτησε αυτό το δικαίωμα
άλλου. Τα παιδιά σε κύκλο αναφέρουν παραδείγματα και εντός τάξης που το
δικαίωμά τους στην έκφραση ασκείται ή θεωρούν ότι καταστρατηγείται. Καταγράφουν
τις παρατηρήσεις τους.
2.Τι γίνεται στον κόσμο;
Ανακαλούν παραδείγματα και καταστάσεις που
γνωρίζουν, π.χ. από το μάθημα της Ιστορίας, στις οποίες καταπατήθηκε το
δικαίωμα. Στις εικόνες σε συννεφάκια προσθέτουν λόγια με το τι νομίζουν ότι
λένε οι πρωταγωνιστές. Δίνουν χρώμα, εικόνα και ήχο στη φωνή των ατόμων που
εμφανίζονται στις φωτογραφίες στις οποίες φαίνεται ότι το δικαίωμά τους έχει
καταπατηθεί ή ότι το διεκδικούν. Σε λογοτεχνικά βιβλία που έχουν διαβάσει ή σε
κείμενα του Ανθολογίου εντοπίζουν πώς αναπαρίσταται η ελευθερία της έκφρασης.
Συζητούν τι κάνει ο πρωταγωνιστής όταν το χάνει. Τι θα του πρότειναν; Τι θα
έκαναν στη θέση του;
3.Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην ελευθερία
έκφρασης
Οι μαθητές/τριες σε ομάδες δημιουργούν μια αφίσα
υπέρ του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης.
Σε ομάδες δημιουργούν από ένα κόμικ (των 6
εικόνων, χωρισμένων σε 2 υποθεματικές ). Κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα διαφορετικό
θέμα: μια ιστορία που το δικαίωμα καταπατάται και πώς γίνεται η διεκδίκηση του, μια ιστορία που το δικαίωμα το
απολαμβάνουν οι πρωταγωνιστές/ςτριες και παρουσιάζονται τα οφέλη που
ανακύπτουν, μια ιστορεί που το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης έρχεται σε σύγκρουση
με την αρχή της μη προσβολής και πώς μπορεί να μετασχηματιστεί ώστε η αρχή να
γίνεται σεβαστή.
4.Σεβόμαστε στην καθημερινότητά μας το δικαίωμα
της ελευθερίας έκφρασης.
Τα παιδιά συζητούν πώς αισθάνονται όταν κάποιος
υποστηρίξει κάτι με το οποίο διαφωνούν. Συζητούν για το τι πρέπει να κάνουν και
προτείνουν τρόπους να το επιτύχουν.
5. Και το ασκούμε…
Οι μαθητές/τριες διοργανώνουν μια ψηφοφορία στην
τάξη τους. Προτείνεται το ζήτημα της ψηφοφορίας να είναι σημαντικό για τα
παιδιά θέμα. Ακούγονται οι προς ψήφιση προτάσεις και η επιχειρηματολογία υπέρ
και κατά τους. Στη διαδικασία τηρούνται κανόνες: Συμβούλιο τάξης. Ορίζεται εκ
περιτροπής ένας υπεύθυνος λόγου και ένας γραμματέας. Οι μαθητές που θέλουν να
θέσουν ένα θέμα συζήτησης, σημειώνουν από το πρωί το όνομά τους και το θέμα
συζήτησης π.χ. κανονισμοί της τάξης, ορισμοί υπεύθυνων, λήψη αποφάσεων για
συλλογικές δράσεις .
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές/τριες
θα έχουν καταστεί ικανοί/ες να συζητούν
για τα ανθρώπινα δικαιώματα, να αναγνωρίζουν το δικαίωμα της ελευθερίας
έκφρασης, να αναγνωρίζουν το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης σε καταστάσεις
της καθημερινότητας τους, να εντοπίσουν γενικότερες καταστάσεις απόλαυσης και
καταπάτησης του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης, να αναπτύσσουν ιδέες για
την προώθηση του δικαιώματος. Επιπροσθέτως, να προβαίνουν σε προτάσεις/λύσεις
σχετικά με την υπεράσπιση και το σεβασμό του δικαιώματος έκφρασης, να συζητούν
υποστηρίζοντας τη γνώμη τους με επιχειρηματολογία και να ασκούν το δικαίωμα της συμμετοχής στη λήψη
αποφάσεων.
Θεματική Ενότητα 2η: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική : Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος: Για το δάσος μαθαίνω,
δρω και δημιουργώ
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί:
Χατζηδούκα Ζηνοβία,
Μπούγια Ελένη, Τσιρώνη Χριστίνα
Σκοπός
Οι
μαθητές/-τριες να: έρθουν σε μια πρώτη
επαφή με το δάσος και τη βιοποικιλότητά του. Δραστηριότητες
Δημιουργούνται
οι ομάδες των μαθητών. Ο/Η εκπαιδευτικός ρωτάει τους/τις μαθητές/-τριες αν
γνωρίζουν σε ποια μέρη της χώρας μας υπάρχουν δάση και αν έχουν επισκεφθεί
κάποιο από αυτά. Ο/Η εκπαιδευτικός, διαβάζει και προβάλλει το παραμύθι «Ποιος
άλλος μένει εδώ;» .
Γίνεται
μια συζήτηση για τις παροχές τους δάσους στον άνθρωπο και για την ανάγκη
προστασίας των δασών. Ακολουθεί μια ιδεοθύελλα
Οι ομάδες
των μαθητών περιηγούνται στο δάσος, παρατηρούν, κρατούν σημειώσεις και
συλλέγουν κάποια απορρίμματα από ανθρώπινες δραστηριότητες.
Η
εκπαιδευτικός, μόλις συγκεντρωθούν όλες οι ομάδες των μαθητών στον πρώτο
σταθμό, θα τους ανακοινώσει το παιχνίδι, με τίτλο: «SOS χάθηκε ο
προσανατολισμός».
Γίνεται ο
εντοπισμός του δάσους του Αμαζονίου στην υδρόγειο σφαίρα και στον διαδραστικό
πίνακα (ή σε υπολογιστή) με τη χρήση της εφαρμογής Χάρτες Google Στη συνέχεια
οι μαθητές/-τριες παρακολουθούν το βίντεο με τίτλο: Aerial footage shows fires
raging in parts of Brazil's Amazon rainforest και ακολουθεί συζήτηση με
ερωτήσεις. Ακολούθως οι ομάδες των μαθητών λαμβάνουν το φύλλο εργασίας
παρατηρούν τις εικόνες και απαντούν στις ερωτήσεις.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες
Οι
μαθητές/-τριες να διασαφηνίσουν την έννοια του δάσους και του δασικού
οικοσυστήματος και να πληροφορηθούν για τα δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα. Να
εκτιμήσουν τα δασικά οικοσυστήματα, να εξοικειωθούν με τη μελέτη του χάρτη
και να ξέρουν να επεξεργαστούν τα στοιχεία που συνέλεξαν στο
δάσος.
Θεματική Ενότητα 1η: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Υποθεματική : ΥΓΕΙΑ: Οδική Ασφάλεια
Τίτλος: Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί:
Χατζηδούκα Ζηνοβία, Μπούγια Ελένη
Σκοπός
Οι μαθητές/τριες προσδοκούμε να:
- μοιράζονται συναισθήματα και σκέψεις για τις δράσεις τους
- να γνωρίσουν τους κανόνες λειτουργίας της ομαδικής εργασίας
- να γνωρίσουν τη σημασία των πινακίδων σήμανσης
- να κυκλοφορούν λαμβάνοντας υπόψη τις πινακίδες σήμανσης
- να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και τα εμπόδια κατά την πεζή πορεία
- να λαμβάνουν υπόψη τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά την πεζή πορεία
Δραστηριότητες
- Ας γνωριστούμε. Δραστηριότητες γνωριμίας με στόχο τη διαμόρφωση ενός κλίματος οικειότητας και εμπιστοσύνης που ευνοεί τη μάθηση και τη δημιουργικότητα
- Πινακίδες σήμανσης. Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθησή τους και την κατανόηση του ρόλου τους για ένα ασφαλές οδικό περιβάλλον.
- Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός. Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς των πεζών, ώστε να επιτευχθεί η ορθή συμπεριφορά των μαθητών/τριών, ως πεζών, στο οδικό δίκτυο.
- Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης. Δραστηριότητες με στόχο την εκτίμηση της σπουδαιότητας του ορθού τρόπου χειρισμού του ποδηλάτου, της επιλογής του απαραίτητου εξοπλισμού και της εκμάθησης των κανόνων συμπεριφοράς των ποδηλατών.
- Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης. Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων.
- Πηγαινοέρχομαι στο σχολείο με ασφάλεια-Τρόποι μετακίνησης. Δραστηριότητες με στόχο την διερεύνηση των διαδρομών από το σπίτι προς το σχολείο και αντίστροφα.
- Αξιολόγηση – Αναστοχασμός. Δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την καλλιέργεια των μεταγνωστικών δεξιοτήτων και την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των μαθητών/τριών.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα για τους μαθητές/τριες
Οι μαθητές/τριες προσδοκούμε να:
1. μοιράζονται συναισθήματα και σκέψεις για τις δράσεις τους
2. γνωρίζουν τους κανόνες λειτουργίας της ομαδικής εργασίας
3. γνωρίζουν τη σημασία των πινακίδων σήμανσης
4. αναγνωρίζουν τους κινδύνους και τα εμπόδια κατά την πεζή πορεία, λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά την πεζή πορεία.
5. γνωρίζουν τις πινακίδες σήμανσης για ποδηλάτες. Να χρησιμοποιούν τον απαραίτητο εξοπλισμό ποδηλασίας. Να γνωρίζουν τον ορθό χειρισμό του ποδηλάτου.
6. γνωρίζουν και να εφαρμόζουν τους κανόνες συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων
7. γνωρίζουν τους τρόπους μετακίνησης της διαδρομής από και προς το σχολείο και το σπίτι. Να γνωρίζουν την συντομότερη και ασφαλέστερη διαδρομή από το σπίτι τους προς το σχολείο.
8. γνωρίζουν τις επιδόσεις τους, τόσο στον γνωστικό τομέα όσο και τις δεξιότητές τους.
Θεματική Ενότητα 4η: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη
STEAM Εκπαιδευτική Ρομποτική
« Οι μηχανικοί
του αύριο »
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Σταμάτη Κων/να ΠΕ70, Χατζηγελέκη Θεοφανή ΠΕ70, Καράμπαλη Γεωργία ΠΕ 06, Δράκος Παύλος ΠΕ89.
Δραστηριότητες
Περιγράφουμε είδη γεφυρών που συναντάμε συχνά
Κατασκευάζουμε τη δική μας γέφυρα από χαρτόνι
Οι σύγχρονες τεχνολογικά γέφυρες
Γέφυρες που ανοίγουν
Κατασκευάζουμε και προγραμματίζουμε ένα ρομποτικό βραχίονα, πραγματοποιείται στην αίθουσα ρομποτικής
Παρουσιάζουμε τη δουλειά μας, Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και πρακτικών Υπολογιστικής Σκέψης μέσω διδακτικών ακολουθιών που αξιοποιούν την Υπολογιστική Επιστήμη. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις παραμέτρους που λαμβάνουν υπόψη μια ομάδα μηχανικών, χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες και κατασκευάζουν ρομποτικές κατασκευές.
Οι μαθητές αναπτύσσουν κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, υπευθυνότητα, ψηφιακό προγραμματισμό και δεξιότητες του νου, όπως στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλημάτων.
Θεματική Ενότητα 3η Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ανθρώπινα Δικαιώματα
«Τα δικαιώματα των παιδιών»
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Σταμάτη Κων/να ΠΕ70, Χατζηγελέκη Θεοφανή ΠΕ70, Καράμπαλη Γεωργία (ΠΕ 06)
Σκοπός
Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία
με τα δικαιώματα και ειδικότερα τα
δικαιώματα των παιδιών. Η κατανόηση της σημασίας τους και η αναγνώριση της
αναγκαιότητας ύπαρξης στην ζωή όλων αλλά και η εφαρμογή της σε ατομικό και
κοινωνικό επίπεδο.
Δραστηριότητες
Ας γνωριστούμε
Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει
Επιθυμίες, ανάγκες, δικαιώματα
Σύμβαση «Τα δικαιώματα των παιδιών»
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός
ΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΘΗΚΕ
1. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
Θεματική Ενότητα 2η
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα-Οδική Ασφάλεια
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Σταμάτη Κων/να ΠΕ70, Χατζηγελέκη Θεοφανή ΠΕ70, Καράμπαλη Γεωργία (ΠΕ 06)
Σκοπός
Γενικοί σκοποί των εργαστηρίων είναι η διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών στη χρήση των
οδικών δικτύων και την τήρηση των αντίστοιχων κανόνων για ασφαλή οδική κυκλοφορία,
καθώς και η ενίσχυση του αισθήματος προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής.
Δραστηριότητες
1. Ακούγοντας τις λέξεις : Οδική Κυκλοφορία.
2. Μαθαίνω τις πινακίδες σήμανσης.
3. Βαδίζω ασφαλώς.
4. Ποδηλατώ ασφαλώς.
5. Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης.
6. Αξιολόγηση - αναστοχασμός.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα
Οι μαθητές να καλλιεργήσουν δεξιότητες ζωής μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, να
καλλιεργηθεί η επικοινωνία και η δημιουργικότητα, να προαχθεί η κριτική σκέψη, συγχρόνως με την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων.
Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική
Κληρονομιά
Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί
Σταμάτη Κων/να ΠΕ70, Χατζηγελέκη
Θεοφανή ΠΕ70, Γεωργία Καράμπαλη ΠΕ06, Μαγδαληνή Αναστασιάδου ΠΕ91.01, Λαγαρία Ελένη ΠΕ 08
Σκοπός
Η
συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας του δάσους για την προστασία του
ευρύτερου περιβάλλοντος, της βιοποικιλότητας, της σταθεροποίησης του
κλίματος και της ανθρώπινης ζωής.
Δραστηριότητες «Αγαπώ και προστατεύω το Δάσος»
- Γνωριμία με το δάσος
- Τα φυτά που υπάρχουν στα δάση
- Κανόνες του δάσους
- Μελετώ το δάσος
- Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο κοντινό μου δάσος
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα
1.
Να γνωρίσουν τα είδη της χλωρίδας και
πανίδας των ελληνικών δασών
2.
Να καταγράψουν τους κινδύνους που
διατρέχουν τα δάση
3.
Να προτείνουν λύσεις και να αναλάβουν
δράσεις
4. Να μεταδώσουν στους ενήλικες το αίσθημα ευθύνης για την προστασία του δάσους και την αειφόρο διαχείρισή του