Β΄ΤΑΞΗ

ΤΜΗΜΑ Β1
Σταμάτη Κωνσταντίνα

ΤΜΗΜΑ Β2
Σιδέρη Μαρία
ΑΓΓΛΙΚΑ 
Καράμπαλη Γεωργία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 - 2025

ΤΜΗΜΑ B1 – B2

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ /ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ»

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα

 

(10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024– 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024)

Τίτλος:

 

Στην τσέπη … χαρτζιλίκι -

Γνωρίζω παλιά και νέα επαγγέλματα

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Σταμάτη Κωνσταντίνα  (ΠΕ 70)

Σιδέρη Μαρία  (ΠΕ 70)

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

 

ΣΚΟΠΟΣ:

                Καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης του  21ου αιώνα: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα

                Να εισάγει τους μαθητές/τριες της Β Δημοτικού σε απλές οικονομικές έννοιες που συναντούν στην καθημερινότητά τους.

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Στόχος αυτού του προγράμματος είναι η διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα στις έννοιες «χρειάζομαι» και «έχω ανάγκη», αλλά και η κατανόηση εννοιών όπως το «εισόδημα», «ξοδεύω με υπευθυνότητα» και «σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό», ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

1. Το επάγγελμα που θέλω να κάνω είναι …

2. Γνωριμία με παλιά επαγγέλματα

3. Πώς κερδίζω το χαρτζιλίκι μου;

4. Μέθοδοι πληρωμής (μετρητά - ψηφιακά) - δημιουργία εννοιολογικού χάρτη.

5. Ανάγκες - επιθυμίες

6. Ξοδεύω έξυπνα

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

1.     

     Να γνωρίσουν παλιά και νέα επαγγέλματα, οικονομικές έννοιες, να μάθουν τι είναι το εισόδημα, να κατονομάζουν τους τρόπους με τους οποίους κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους, να ξεχωρίζουν τις ανάγκες από τις επιθυμίες τους και να σχεδιάζουν τον οικονομικό προϋπολογισμό τους ώστε να μπορούν να τον εφαρμόσουν.

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ (ΕΥ ΖΗΝ)

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

 

[1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024 -30 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025]

 

Τίτλος:

 

Ο μαγικός κόσμος της τάξης μας

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Σταμάτη Κωνσταντίνα  (ΠΕ 70)

Σιδέρη Μαρία  (ΠΕ 70)

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

 

                Η καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα)

                Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, αυτομέριμνα)

                Η ανάπτυξη της  ικανότητας επίλυσης συγκρούσεων

Η πρωτογενής πρόληψη των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον και η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και προσαρμογής των μαθητών, μέσω της ανάπτυξης της αίσθησης της κοινότητας.

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματα τους αλλά και να τα διαχειριστούν, ώστε να ενισχύσουν την αυτοαντίληψη και την αυτοεκτίμηση.

Να μάθουν να παρατηρούν, να ακούν, να επικοινωνούν, να συνεργάζονται.

Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, καθώς και γλωσσικές και επικοινωνιακές δραστηριότητες. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας, κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες  λήψης αποφάσεων και θετικές διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Στόχος είναι και η ενδυνάμωση του ατόμου και της ομάδας, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και η παραγωγή των θεμελιωδών αξιών.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

1.               Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο και ακούνε μουσική (κλασσική). Εκφράζουν τα συναισθήματα τους.

2.               Φέρνουν στην τάξη κάποιο παιχνίδι, αντικείμενο. Παρουσιάζουν τον εαυτό τους μέσα από αυτό.

3.               Φέρνουν στην τάξη κάτι που έχουν δημιουργήσει, π.χ. ζωγραφιά, ποίημα και  τραγουδούν το αγαπημένο τους τραγούδι.

4.               Κάνουν ανάγνωση μικρών ιστοριών που διαπραγματεύονται αξίες και στάσεις, όπως η ευγένεια, ο σεβασμός, η υπευθυνότητα κ.α.

5.               Τα παιδιά φέρνουν στην τάξη ιστορίες, εικόνες, φωτογραφίες ατόμων και ομάδων που θαυμάζουν γιατί κατάφεραν σημαντικά πράγματα στη ζωή τους.

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Οι μαθητές/-τριες γνωρίζουν καλύτερα τους/τις ομότιμούς τους μέσα στην τάξη και καταλαβαίνουν ότι όλοι/-ες είναι τόσο διαφορετικοί/-ες και τόσο ίδιοι/-ες, αφού παρά τις ιδιαιτερότητες κάθε προσωπικότητας όλοι/-ες ανήκουν σε μία κοινή τάξη με ένα κοινό σύμβολο. Έτσι συνειδητοποιούν τη λογική των κανόνων μέσα στην τάξη και βασισμένοι σε αυτούς αναγνωρίζουν πότε ελλοχεύει μία σύγκρουση καθώς και τρόπους για να την προλάβουν / αντιμετωπίσουν.

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ »

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Φυσικές καταστροφές – Πολιτική προστασία

 

   [10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025]

 

Τίτλος:

 

Το παράπονο των ζώων

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Σταμάτη Κωνσταντίνα  (ΠΕ 70)

Σιδέρη Μαρία  (ΠΕ 70)

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

 

                Η καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα)

                Η καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου (κατασκευές, δημιουργίες, επίλυση προβλημάτων, στρατηγική σκέψη)

                Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα)

                Η εξάσκηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (ψηφιακός γραμματισμός)

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Να γνωρίσουν τα παιδιά τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και την ιδιαίτερη σημασία τους για την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας. Να μελετήσουν το φυσικό και τεχνητό περιβάλλον που ζουν αυτά τα ζώα, να κατανοήσουν την έννοια του βιότοπου, του οικοσυστήματος, της επίδρασης του ανθρώπου πάνω σε αυτά και να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της ισορροπίας.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

1.               Οι μαθητές γνωρίζουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον με τη βοήθεια του υπολογιστή.

2.               Μεταμορφώνονται σε ζώα που βρίσκονται σε απειλή.

3.               Αναλαμβάνουν  ως  ζώα να μας μιλήσουν για τα προβλήματα τους.

4.               Πραγματοποιείται ανάγνωση παραμυθιών με ήρωες τα ζώα.

5.               Ακούγονται μουσικές και τραγούδια που έχουν σχέση με το θέμα μας.

6.               Δημιουργείται  αφίσα με τα ζώα που απειλούνται.

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Να κατανοήσουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν φυσικό και τεχνητό.

Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, ασχολούμενοι ατομικά και ομαδικά με θέματα που τους ενδιαφέρουν και τους απασχολούν στην καθημερινότητά τους.

Να πιστέψουν ότι η αλλαγή προς ένα καλύτερο είναι κάτι εφικτό.

Να εμψυχώσουμε τους μαθητές να γίνουν οι ήρωες αυτής της αλλαγής. 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

« ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ /ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»

 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ

 

Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση

 

   [1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025 – 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025]

 

Τίτλος:

 

Το παράπονο των ζώων

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Σταμάτη Κωνσταντίνα  (ΠΕ 70)

Σιδέρη Μαρία  (ΠΕ 70)

Τσιρώνη Χριστίνα – Κρυσταλία (ΠΕ 07 – Γερμανικά)

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

                Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα

                Δεξιότητες ζωής: ευαισθησία, υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση

                Δεξιότητες της τεχνολογίας: χρήση νέων τεχνολογιών

                Δεξιότητες του νου: αντιμετώπιση προβλημάτων, κατασκευές, παιχνίδια, αναστοχασμός

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών / -τριών σε θέματα εθελοντικής δράσης για κοινωφελή σκοπό, η ενημέρωσή τους για τον εθελοντισμό και την ενεργή συμμετοχή σε κοινωνικά θέματα – προβλήματα. Οι μαθητές / -τριες θα βρουν απάντηση στο ερώτημα: «Γιατί να συμμετέχουμε;»

Α. Για να αναλάβουμε ένα μέρος από την ευθύνη που έχουμε ο καθένας ατομικά και όλοι μαζί ως κοινωνία, να νοιαζόμαστε και να δρούμε για να βελτιώνουμε τη ζωή μας και τη ζωή των γύρω μας.

Β. Για να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη που έχουμε, ειδικά όταν συνεργαζόμαστε με άλλους, να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο.

Γ. Για να βιώσουμε το μοναδικό συναίσθημα πληρότητας που γεννιέται όταν προσφέρουμε με την καρδιά μας τον χρόνο και τον κόπο μας για να κάνουμε κάτι καλό για τους άλλους ή το περιβάλλον.

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

1.               Δημιουργία αφίσας με τα χαρακτηριστικά του εθελοντή.

2.               Δημιουργία αφίσας με τα χαρακτηριστικά του εθελοντισμού.

3.               Παρακολούθηση ταινιών μικρού μήκους – σποτ, με θέμα τον εθελοντισμό.

4.               Ανάγνωση βιβλίων για τον εθελοντισμό.

5.               Παρουσίαση διαφόρων μορφών εθελοντισμού όπως: αιμοδοσία, Γιατροί χωρίς σύνορα, Το χαμόγελο του παιδιού, Σύλλογοι προστασίας αδέσποτων ζώων

6.               Επιλογή για συμμετοχή σε εθελοντική δράση και ζωγραφιά κάθε μαθητή/-τριας, παρουσιάζοντας τον εαυτό του/της ως εθελοντή/-ντρια.

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

 

Οι μαθητές/-τριες αναγνωρίζουν την έννοια του εθελοντισμού, καθώς και τα γνωρίσματα ενός εθελοντή/ μίας εθελόντριας. Η προσφορά στον συνάνθρωπο, η βοήθεια σε ζώα, η φροντίδα του περιβάλλοντος γίνονται συνώνυμα της λέξης «άνθρωπος» στη συνείδηση των μαθητών/-τριών και βλέπουν πως και οι ίδιοι/-ες μπορούν να προσφέρουν ως μέλη κάποιας οργάνωσης ή και ιδιωτικά.